Rate this post

Jakie są rodzaje marketingu Internetowego?

Internet dostarcza nam wiele możliwości z zakresu marketingu. Szereg działań związanych z promocją treści i produktów w Internecie nazywamy właśnie marketingiem internetowym. Termin ten podzielić możemy na różne formy ze względu na sposoby promocji i formy przekazu jakie wykorzystuje. Powrzechnie znanymi rodzajami marketingu internetowego są:

SEM marketing – czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Właściciel strony, bloga lub sklepu internetowego decyduje się na promocję swojego produktu w wyszukiwarce internetowej. Podejmuje szereg działań mających na celu zwiększenie pozycji swojej strony na określone frazy kluczowe.

Marketing na mediach społecznościowych – polega on na umieszczaniu regularnych treści promocyjnych na portalach społecznościowych. Mogą to być portale typu Twitter, Facebook lub Linkedln.

E-mail marketing – polega na przesyłaniu zapytań ofertowych do potencjalnych klientów za pośrednictwem poczty internetowej.

Content marketing – związany jest z pisaniem artykułów mających na celu wyjaśnienie przydatnych dla użytkownika terminów i kwestii z wykorzystaniem odnośników lub informacji o własnym produkcie. Opiera się on na budowaniu relacji z użytkownikami.

Marketing afilacyjny – polega na stworzeniu specjalnych programów afilacyjnych mających na celu zachęcenie użytkowników do polecania strony sklepu innym użytkownikom. Za każde pojedyncze polecenie, osoba polecająca otrzymuje odpowiednie określone wcześniej wynagrodzenie (w formie pieniężnej, rabatów na zkaupy itp.)

Marketing szeptany – polega na tworzeniu (najczęściej na forach dyskusyjnych) pozytywnego wizerunku promowanej witryny poprzez włączając się w dyskusje i przedstawiając swoją szeroką wiedzę w konkretnym zakresie.

Marketing reklamowy – tworzenie reklam banerowych lub reklam wideo i umieszczanie ich na odpowiednich portalach (Youtube, Facebook, Google Adwords).

Marketing lokowania produktu (Product Placement) – umieszczanie produktu w filmach np w filmach na Youtube w celu jego wypromowania.

Marketing wirusowy – wykorzystanie wirusów do promowania treści w internecie (nie zalecany !)